Custu est su testu in sardu de s'atu de intima a su guvernu italianu pro otènnere su milliardu e mesu chi s'Itàlia depet a sa Sardigna.
Atu de intima
pro s’atributzione de sas partetzipatziones a cumone a sos tributos erariales cunforma a s’artìculu 8 de s’Istatutu
Ispetziale de sa Regione Autònoma de Sardigna .
Sa Regione
Autònoma de Sardigna (cod.fisc. 80002870923), chi at sea in Viale Trento, n.
69, Casteddu (09123), in sa persone de
su Presidente pro tempore, Ugo Cappellacci, in virtude de sa deliberatzione de
sa Giunta regionale n. 20/49 de su 15 de maju 2012 antepostu
-
chi Sa Regione Autònoma de Sardigna, in cunforma
a s’art. 8 de sa l. cost. n. 3 de su 1948, "Istatutu Ispetziale pro sa Sardigna", si giuat de su
benefìtziu de unu regime de partetzipatziones
a cumone a sas intradas erariales de
s’Istadu; chi s’art. 8 de s’Istatutu est
istadu annoadu pro more de s’art.1, comma 834, de sa l.n. 296 de su 2006 (lege finantziària de su 2007);
-
chi
su comma imbeniente n. 838 previdit chi "sa partetzipatzione noa a cumone
de sa Regione Autònoma de Sardigna a
totu sas impostas erariales intrat a regime dae s’annu 2010 chi, a dies de oe, s’Istadu no at galu dadu
esecutu prenu a su regime nou de sas intradas econòmicufinantziàrias de sa Regione;
-
chi
essit a craru comente non siat de crastinare sa netzessidade de printzipiare,
cun urgèntzia manna, s’esecutu de su
regime finantziàriu nou de sa Regione, gasi comente est disinnadu dae sas
modìfica de s’artìculu 8 de s’Istatutu;
-
chi,
pro su chi pertocat custu, s’Amministratzione regionale at postu a fàghere totu
sas formas de cunfrontu cun
s’Amministratzione istatale pro su reconnoschimentu de sas prerogativas suas, garantidas a manera costitutzionale;
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chi
su cuberu de sas summas chi li tocant a issa etotu non si podet prus transire
siat pro more de s’istadu de crisi
econòmica in sa cale est ruta sa terra de Sardigna, chi l’abbisòngiat sas
resursas de cumpetèntzia sua pro parare
fronte a peleas, sas cales non si podent prus baliare, de poberesa sotziale, siat leende in cunsideru sa
legitimidade de rivendicatzione de unu deretu, su reconnoschimentu de su cale at agatadu
cunfirma reghente finas in sas sentèntzias de sa Corte costituzionale .
Leadu a cunsideru chi
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Cun
sa sentèntzia n.99 de su 2012, cun sa cale s’est disinnadu su recursu promòvidu
dae s’Istadu pro (intre sos àteros)
s’art. 3, comma 1, de sa lege regionale n. 12 de su 2011, sa Corte costitutzionale at decraradu chi sa chènscia
non si podet ammìtere, sende chi s’Istadu aiat istransidu "de argumentare sas cajones pro sas
cales a sa Regione non diat dèvere tocare su poderiu de medire s’assummadura de sas partetzipatziones
a cumone a sos tributos erariales, a tales chi
s’esseret redatzionadu su bilantzu de previsione ", poderiu chi est s’espressada de
s’autonomia finantziària e contàbile
garantida a sa Regione dae s’art. 7 de s’Istatutu;
-
chi
sa cunsighèntzia làdina de custa sentèntzia est chi sa Regione Autònoma de
Sardigna, a s’ora de ammaniare su
bilantzu previsionale suo, podet in deretura fàghere fidàntzia subra sas
intradas chi protzedint sas s’art. 8 nou
e las depet, antzis, allistrare a manera contàbile;
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chi,
galu prus in tempos reghentes, sa Corte costitutzionale, cun sa sentèntzia n.
118 de su 2012, at fatu mentovu de sas
relatas a pare intre Istadu e Regione pro su chi atenet a s’autonomia
finantziària regionale, subra su
mecanismu de su gasi naradu "patu de istabilidade" e in prus subra
sos efetos de sa reforma mentovada in
antis de s’art. 8 de s’Istatutu: chi in
sa sent. mentov. N. 118 de su 2012 sa Corte costitutzionale at apostivigadu
chi, ammaniende s’acòrdiu intre Istadu e
Regione a pitzu de sa capia de su patu de istabilidade, sende chi si depet adotare comente cheret sa protzedura
negotziada cunforma a s’art. 1, comma 132, de sa l. 23 de nadale 2010, n. 220, dae una banda sa Regione
depet leare a cunsideru sos òbligos de minimòngiu de sos gastos chi sighint s’acumprimentu de su
patu de istabilidade, dae sos cales, intre s’àteru, sa Regione Autònoma de Sardigna non at chircadu
mai de s’iscostiare; dae s’àtera banda, però,
s’Istadu, depet pigare atu de sas "resursas regionales prus mannas
chi resurtant dae s’intrada in vigèntzia
de s’art. 8 de s’istatutu " gasi
comente est reformadu dae sa lege de su 2006, leende in cunsideru su fatu chi "su printzìpiu de
s’echilìbriu chi non si podet derogare in sea preventiva de su bilantzu de cumpetèntzia apostìvigat chi non
podent abbarrare indipendentes e sena coordinamentu,
pro cantu li pertocat, su perfilu de sos gastos e cuddos de s’intrada chi, duncas, sa Corte costitutzionale, cun sa
sent. mentov. n. 118 de su 2012, at acraridu a tempus cales depent èssere sas relatas
econòmicu-finantziàrias intre Istadu e Regione, marchende sa capia sena duda peruna o possibilidade de pretu,
cunfirmende su respetu de s’Amministratzione
Regionale pro sos obietivos de su patu de istabilidade, ma, a su matessi
tempus, torrende a decrarare su deretu
prenu de sa Regione a otènnere sas summas chi li tocat a issa etotu a cajone de
s’art. 8 de s’Istatutu, finas in
cunsideru de sa netzessidade de acumprire a sas tareas semper prus graes chi impitzant sa Regione etotu;
-
chi
sas intradas prus mannas dèpidas a s’Amministratzione regionale in virtude de
s’art. 8 annoadu de s’Istatutu
ispetziale, giai allistradas in su bilantzu regionale de s’annu finantziàriu
2012, sunt parìviles a 1.459.545.588, 80
èuro, comente resurtat dae sa medida acumprida ponende in mente a sos disponimentos de sos cales a s’artìculu
36 de sa L.R. n. 11/2006 e a s’art. 3 de sa L.R. n .
-
12/2011,
impregiudicadu su deretu a sas summas chi resurtant dae s’agualadura dàbile in
aumentu a cale si siat tìtulu;
acraridu su chi
est antepostu e tentu in cunsideru intimat sos ufìtzios e òrganos cumpetentes de
s’Amministratzione istatale, e pro issos su Presidente de su Consìgiu de sos Ministros, in persone de su
Presidente de su Consìgiu pro tempore; su
Ministeru de s’Economia e de sas Finàntzia, in persone de su Ministru pro
tempore; sa Ragioneria Generale de
s’Istadu, in persone de su Ragionieri Generale pro tempore; cun posta in mora a su matessi tempus a chèrrere providire a su reconnoschimentu de
sas intradas prus mannas e a s’atributzione, intro e no ultres su tèrmine de 30 dies dae sa retzida
de custa intima, de sas summas dèpidas e non pagadas dae sa prima die de Ghennàrgiu 2010 pro
un’assumadura parìvile a 1.459.545.588,80 èuros, impregiudicadu su deretu a sas summas chi
resurtant dae s’agualadura dàbile in aumentu a cale si siat tìtulu;
non retzende isceda, s’ant a printzipiare, sena preavisu perunu, sas
initziativas pretzisas in sas seas giuditziàrias
de cumpetèntzia .
Su
Presidente de sa Regione Autònoma de Sardigna .
Dal Comitadu de sa limba sarda
RispondiEliminaSu comitadu pro sa limba sarda plaude all'iniziativa del Presidente Cappellaci di scrivere in sardo, lingua della Nazione sarda, al Presidente Monti, la lettera di diffida e messa in mora successivamente al'abbandono del tavolo sul federalismo. Coglie l'occasione per denunciare con forza la discriminazione in corso di attuazione, nella Commisione esteri della Camera, nei riguardi della Nazione sarda e dei suoi diritti di minoranza linguistica, che ha approvato senza emendamenti il disegno di legge governativo per la ratifica della Carta europea delle lingue minoritarie. Il disegno di legge governativo discrimina gravemente la lingua sarda, non riconoscendo totalmente i suoi diritti per l'insegnamento, la giustizia e i media, considerandola una linguadi serie B rispetto alle lingue del Sud Tirolo, Trentino, Val d'Aosta e allo Sloveno, tutte lingue garantite da trattati internazionali. Cio' significa che la stessa Autonomia speciale sarda é considerata di serie B, come appunto dimostra il comportamento Governativo in sede di confronto sul federalismo e fiscalitá. Su Comitadu pro sa limba sarda, afferma ancora una volta che la questione linguistica é l'indicatore piú importante della Questione sarda é invita il Presidente Cappellaci, in quanto piú alto rappresentante del Popolo sardo a denunciare il comportamento governativo teso a non applicare come dovuto la Carta europea delle lingue minoritarie per la lingua sarda riducendo anche le tutele giá conquistate, a rigettare il testo della ratifica, a chiedere un confronto Stato-Regione sul tema, a inoltrare formale protesta al Consiglio d'Europa per violazione dell'Accordo quadro sulle minoranze nazionali e della lettera e dello spirito della Carta europea delle lingue.
Su Comitadu pro sa limba sarda chiede anche che sia formalizzato un tavolo Regione-Sardegna per trattare escusivamente il contenzioso linguistico, l'insegnamento nelle scuole e l'uso della lingua sarda nei tribunali e nei media. Nel contempo Su comitadu pro sa limba sarda sollecita i parlamentari sardi, i consiglieri regionali, le forze politiche, sociali e culturali sarde ad essere unite in questa battaglia base per ogni speranza di sovranitá della Sardegna.
Grazie Dottor Pintore di averci reso edotti di questa iniziativa del Governatore Capellacci che finalmente (era ora che qualcuno lo facesse) ha mostrato gli attributi in occasione della difesa degli interessi della Natzione Sarda e del suo popolo.
RispondiEliminaCordiali saluti e Fortza paris.
Comente mai su comitadu pro sa limba sarda iscriet in italianu?
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